Poznanie dzięki uczestniczeniu w działaniu

Science.jpgNie od dziś wiadomo, że najłatwiej jest nam zapamiętać coś, czego sami doświadczyliśmy. Nie bez przyczyny mówi się, że dziecko nie zapamięta, że nie wolno dotykać garnka, jeśli się choć raz nie sparzy. W takim myśleniu jest bardzo dużo racji. Rzeczywiście najlepsze efekty w nauczaniu odniesiemy, jeśli pozwolimy uczniom czynnie uczestniczyć w procesie poznania. Chodzi tutaj przede wszystkim o naukę przez zabawę. Taka metoda jest coraz bardziej powszechna w przedszkolach i szkołach podstawowych. Dzieci bawiąc się, układając specjalne klocki, śpiewając piosenki czy urządzając przedstawienia zapamiętują wiadomości zawarte w podręcznikach i podstawach programowych. Nauka przez działanie dotyczy jednak także starszych uczniów. Każdy z nas na pewno pamięta wykonywanie różnego rodzaju doświadczeń podczas lekcji chemii czy fizyki. Dzięki nim na zawsze zostały nam w pamięci różne regułki i zasady dynamiki. Prawdopodobnie bez tych doświadczeń, dawno zapomnielibyśmy, czego próbowano nas nauczyć w szkole.

  • Zobacz na sosrodzice.pl
  • http://www.druknaszkle.pl/szklo_w_lazience.php
  • Z tej samej kategorii:
    Jak napisać prezentację maturalną?
    Kiedy mamy w domu maturzystę to możemy być pewni, że kiedy przyjdzie już czas, gdzie do matury nie jest właściwie tak daleko to okazać się może, że nasz abiturent nie będzie wiedział w co włożyć ręce. Niestety bowiem większość z nas...
    Plusy księgarni internetowych
    Wiadomo, że do nauki potrzebne nam są różne pomoce naukowe, na przykład książki czy zeszyty z notatkami z lekcji lub wykładów. O ile zawartość naszego zeszytu zależy tylko od nas – to myt przecież samodzielnie robimy notatki – to książki...
    Estetyka prac magisterskich
    Praca magisterska jest ostatnim już etapem studiów oraz czymś, co pozwoli nam odetchnąć ulgą i cieszyć się upragnionym od tak dawna tytułem magistra. Przy jej pisaniu należy pamiętać jednak o kilku bardzo ważnych rzeczach, które z pewnością...